ႏိုင္ငံေရးဆိုတာကို ဘာမွန္းမသိဘဲ ဆူးတို႔တေတြႏိုင္ငံေရးရဲ႔သားေကာင္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ရတာ ၁၉၈၈ ေက်ာင္းသား အေရး အခင္းျဖစ္တဲ့အခ်ိန္စကခဲ့တာေပါ့။
1988 “ေ၀း” ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ အရမ္းေပ်ာ္လို႔ ေက်ာင္းခန္းထဲက ထြက္ေပၚလာတဲ့အသံ။ ဆရာမရဲ႔ ေစခိုင္းခ်က္အရ ဆူးရံုးခန္းမွာ ေျမျဖဴသြားယူရင္း အျပန္ဆူးတို႔မူလတန္း ပထမတန္းေက်ာင္းခန္းထဲက ၀မ္းသာျပီးထြက္ေပၚ လာ အာေမဓိတ္အသံေလးပါ။ ဆရာမကို ေျမျဖဴေပးျပီး စာေရးခံုရွိရာသို႔ ထြက္ခြာမယ္အလုပ္ ဆရာမက “ေၾသာ္- သမီးကိုေျပာရဦးမယ္. နက္ျဖန္ကစျပီးေက်ာင္း တလေလာက္ပိတ္မယ္သမီး” “ဟုတ္ကဲ့ဆရာမ”။ ဒီလိုနဲ႔ဘာေၾကာင့္ ေက်ာင္းေတြပိတ္လိုက္မွန္းမသိေပမဲ့ကေလးေတြအရြယ္မို႔ ေက်ာင္းပိတ္လိုက္တာကို ေပ်ာ္မဆံုးရႊင္မဆံုးေပါ့။ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္အျပန္လမ္းမွာ တလေက်ာင္းပိတ္ရင္ ဘယ္သူကဘာလုပ္မယ္။
ဘယ္သူကဘယ္ကိုသြားမယ္ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြရဲ႔ ညိွႏႈိင္းတိုင္ပင္သံေတြ စိစိညံလို႔။ အမွတ္မထင္ဘဲ အထက္တန္းေက်ာင္းသား ၉၊၁၀ တန္းေက်ာင္းသားေလးတစု ဆူးတို႔ေက်ာင္း၀န္းေလးရဲ႔အ၀င္၀က ကို႔ကိုပင္ၾကီးေအာက္မွာ “ ရန္ကုန္နဲ႔ တို႔နယ္နဲ႔က အေ၀း ၾကီးပါကြာ အဲ့မွာအေရးအခင္းျဖစ္တိုင္း တို္႔နယ္ေတြအထိ ရိုက္ခက္တာေတာ့ မမိုက္ပါဘူး” “ေအးဟယ္- အလကားေန ငါတို႔က တႏွစ္ေအာက္ရဦးမယ္” “ဟုတ္တယ္ တို႔ေတြအသက္တႏွစ္ၾကီးသြားတာေပါ့” ။ ဆူးတို႔စာသင္ေက်ာင္းေလးက ဖြံျဖိဳးတိုးတက္မႈအလြန္ကိုနယ္းပါးျပီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အရမ္းကိုခက္ခဲတဲ့ ကရင္နီျပည္နယ္ရဲ႔ ျမိဳ႔နယ္ေလးတျမိဳ႔နယ္ မွာေပါ့။ “ငါသာ ရန္ကုန္မွာရွိရင္ ပြဲၾကီးပြဲေကာင္း ၀င္ႏြဲလိုက္ခ်င္ေသး” “ေအးဟ-ငါလည္းအဲ့လိုဘဲေတြးတာ ဒီလိုလုပ္ တို႔ေတြလူစုျပီး ခ်ီလိုက္ရေအာင္” “ဟာမင္းတို႔ကလည္း ဒီကေနရန္ကုန္ကို အစုလိုက္ခီ်ေတာ့ ထူးေခ်ာင္းမွာတင္ ကြြီကနဲ႔ျဖစ္ သြားလိုက္မယ္။ ငါတို႔မွာ ႏြဲရေအာင္” “ခ်ီး-အေရးထဲမင္းကတမ်ိဳး” သူတို႔ေျပာေနတဲ့စကားေတြက ဘာေတြမွန္းဆူးမသိေပမဲ့ စိတ္၀င္တစား ရပ္ျပီးေငးေငးေမာေမာ နားေထာင္ေနခဲ့မိတယ္။ “ေမေမ အေရးအခင္းဆိုတာ ဘာလည္း”လို႔ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ေမေမ့ကိုေမးၾကည့္တယ္။ ေမေမက တအံ့တၾသမ်က္လံုးၾကီးနဲ႔ ဆူးကိုစိုက္ၾကည့္ေနတာ ခုခ်ိန္ထိ ျမင္ေရာင္ေနမိတယ္။ “ေဖၾကီး-ရွင့္သမီးကခုမွ ပထမတန္း ေက်ာင္းသူဘဲ ရွိေသးတယ္။ အေရးအခင္းဆိုတာ ဘာလည္းလို႔ က်မကိုေမးေနတယ္သိလား” “ေဟ” ေဖေဖနဲ႔ ေမေမတို႔စကား၀ိုင္းကို ဆူးအမွတ္တမဲ့ ၾကားလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္ ဆူးစိတ္ထဲမွာ အေရးအခင္းဆိုတာ အရမ္းကို အႏၱရယ္ၾကီးတဲ့ အေကာင္ၾကီးလို႔ဘဲျမင္မိတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေနလာလိုက္တာ ဆူး၅တန္းေရာက္ေတာ့ “ေဟ့ေရာင္ေတြ ငါေတာ့ေတာ္ေတာ္ကိုတင္းလာျပီကြာ” “ေအး-ငါလည္းငါ့အေဖေပၚတာပါသြားျပန္ျပီေလ” “ေဟ-ဟုတ္လား။ ငါအေဖ ေတာင္ တေလာကမွ ျပန္ထြက္ေျပးလာတာ။ လက္နက္ေတြ ရိကၡာေတြအျပင္ ပန္းဘဲလုပ္တဲ့သံတိုသံစေတြပါ သယ္ခိုင္း တယ္ဆိုလားဘဲ။ ျပန္ေရာက္လာတာ အရိုးနဲ႔အေရဘဲက်န္တယ္ဒါေတာင္သူတို႔ကျပန္လိုက္ဖမ္းေတာ့ သမ၀ါယမ ဦးစီးမႈးက အာမခံေပးလို႔ ျပန္ပါမသြားတာ” “ငါေတာ့ေသေသရွင္ရွင္ သြားေတာ့မယ္ကြာ။ ဟိုမွာလည္းငါ့၀မ္းကြဲအကိုရွိတယ္။ သူေျပာတယ္ သူတို႔ဆီမွာေက်ာင္းဆရာလိုတယ္တဲ့ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ငါေတာ့တခုခုလုပ္မွျဖစ္ေတာ့မယ္” “ဟုတ္တယ္ ႏို႔မို႔ဆို တို႔လည္းဘယ္ေတာ့ ေပၚတာလိုက္ရမယ္မွန္းမသိဘူး ေက်ာတလွန္႔လွန္႔ဘဲ” “ဟာမင္းတို႔ကလည္း က်ားဘဲကြာ ကိုင္မဲ့ကိုင္ေတာ့ ဒါ ဘဲကိုင္မွာေပါ့၊ ဘာလို႔ေျမျဖဴကိုင္မွာလည္း” “ေအး- ငါကအျဖစ္သေဘာေျပာတာပါကြာ” ေက်ာင္းေဆာင္ပလက္ေဖာင္းေပၚတြင္ သေရကြင္းပစ္တမ္းကစားေနရာမွ ၉တန္းေက်ာင္းခန္းထဲတြင္ ေက်ာင္းသူ၊သားမ်ား အခ်ိဳ႕ ေျပာဆိုေနသည့္စကားသံမ်ားကို ၾကားခဲ့ရတာပါ။ သူတို႔ေျပာဆိုေနဝကတဲ့ စကားလံုးမ်ားရဲ႔ ဆိုလိုရင္းကို မသိနားမလည္ေပမဲ့ စိတ္၀င္တစားနားေထာင္ေနခဲ့မိတယ္။ “ဟယ္-ဒီကေလးေတြ ေက်ာင္းျပီးေအာင္ေတာင္ တက္မ သြားၾကဘူး။ အတန္းတင္စာေမးပြဲကနီးေနျပီ” “ဟုတ္တယ္ဆရာမရာ က်ေတာ္ျဖင့္ႏွေျမာလိုက္တာဗ်ာ” “ဟုတ္ပ ဆရာတို႔ေရ-က်မျဖင့္ ၾကားၾကားျခင္းယံုေတာင္မယံုဘူး” အတန္းတင္စာေမးပြဲၾကီး ေျဖဆိုကာနီးအခ်ိန္တြင္ ဆူးတို႔ အတန္းပိုင္ ဆရာမ၏ေစခိုင္းခ်က္အရ ရံုးခန္းထဲတြင္ေျမျဖဴသြားေရာက္ယူေဆာင္ ရာရံုးခန္းတေနရာမွ ဆရာ၊မ တခ်ိဳ႔ ေျပာဆိုေနေသာ အသံမ်ားကို ၾကားခဲ့ရာမည္သူေတြက ဘယ္ကိုသြားလို႔ဘာေတြျဖစ္ ၾကတာလည္းဆိုသည့္ ေမးခြန္း ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ဆူးရင္ထဲတြင္စြဲကပ္ေနခဲ့မိသည္။ အတန္းထဲသို႔ျပန္ေရာက္ေသာ္ သိျခင္ေဇာျဖင့္ အတန္းပိုင္ဆရာမကို ဖြင့္ဟေမးၾကည့္မိသည္။ “သမီးဘယ္ကၾကားခဲ့လည္း” “ဟိုေျမျဖဴသြားယူရင္း ရံုးခန္းထဲမွာ ဆရာ၊မေတြေျပာသံၾကားလို႔” “ကဲကဲ- အားလံုးကို ဆရာမသိေအာင္ေျပာမယ္၊ ခုနက သမီးဆူးၾကားခဲ့တာကအထက္တန္းေက်ာင္းသူ၊သားတခ်ိဳ႔ ေတာခိုသြားတာကို ေျပာၾက တာ” “ေတာခိုတယ္ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလည္း ဆရာမ” “ေတာခိုတယ္ဆိုတာ သူပုန္ ထတာ၊ လက္ရွိအစိုးရကို ဆန္႔က်င္တာ- သားတို႔သမီးတို႔လည္း အခ်ိန္တန္အရြယ္ေရာက္ရင္ အဲ့လိုအေတြးမ်ိဳးေတြ မေတြးရဘူး၊ ၾကားလား” “ဟုတ္ကဲ့ ပါဆရာမ” ။ အခ်ိန္ေတြရာသီေတြႏွစ္ေတြ အလီလီေျပာင္းခဲ့ေပမဲ့ ဆူးတို႔ျမိဳ႔နယ္ေလးကေတာ့ မေျပာင္းမလဲ။ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုး တက္မႈ မဆိုထားႏွင့္ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ေပးလိုက္ရေသာ အခြန္ေတာ္ေၾကး အိမ္ခြန္ လယ္ခြန္ ယာခြန္ ေျမခြန္မ်ားႏွင့္အတူ အထမ္းသမားဆိုသည့္ ေပၚတာေၾကးမ်ားကိုလည္း ပံုမွန္ေပးဆပ္ေနရစျမဲ။ သမ၀ါယမစႏွစ္ၾကီးရွိေနလိုသာလွ်င္ ဆူးတို႔ မိသားစုအပါအ၀င္ ယင္းျမိဳ႔နယ္ေလးတြင္ေနထိုင္ၾကသည့္ လက္လုပ္လက္စားျပည္သူမ်ားသည္ ထမင္းကို နပ္မွန္ေအာင္ စားေနၾကရသည္။ သမ၀ါယမဆိုင္ၾကီးတြင္ မိသားစုမ်ားအတြက္လိုအပ္သည့္ အေျခခံစားနပ္ရိကၡာမ်ားကို ေစ်းႏႈန္းခ်ိဳသာစြာ ႏွင့္၀ယ္ယူရရွိႏိုင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဆူး၆တန္းႏွစ္တြင္ ေဖေဖေပၚတာပထမဦးဆံုးအခ်ိန္လိုက္ခဲ့ရေသာႏွစ္ျဖစ္သည္။ စီးပြားေရးအေျခအေနေၾကာင့္ အျခားေသာအခြန္ေငြမ်ားကို ေပးေဆာင္ႏိုင္ပါေသာ္လည္း ေပၚတာေၾကးကို ပံုမွန္မေပး ေဆာင္ေသာေၾကာင့္ အေဖကိုတိုင္လိုက္ပါျပီး အထမ္းသမားအလုပ္လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့ရသည္။ ပထမအၾကိမ္တြင္ ႏွစ္ပတ္မွ် သာၾကာျမင့္ပါေသာ္လည္း ေနာင္ပိုင္းတြင္ လႏွင့္ခ်ီျပီးၾကာတက္ပါသည္။ အခ်ိဳ႔ေသာ ကာလသားလူငယ္မ်ား အိမ္ေထင္ဦးစီး မ်ားသည္ ေတာထဲေတာင္ထဲ (သို႔) တနယ္တေၾကးသို႔ထြက္ေျပးပုန္းေရွာင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း လူမမယ္ကေလးငယ္ႏွင့္ က်န္းမာေရးမေကာင္းေစာမိခင္ကိုေထာက္ရႈ႔၍ ေဖေဖသည္ထိုသို႔ထြက္ေျပးပုန္းေရွာင္ျခင္းမ်ိဳးကို မျပဳခဲ့ေပ။ ထိုသ်ု႔ထြက္ေျပး ပုန္းေရွာင္ခဲ့ေသာ္ အခ်ိဳ႔ေသာ စစ္တပ္မ်ားသည္ က်န္ရွိေနေသာမိသားစု၀င္ထဲမွ တဦးဦး သားၾကီးကိုေသာ္လည္းေကာင္း သမီးၾကီးကိုေသာ္လည္းေကာင္း ကိုယ္စားေခၚသြားတက္ၾကသည္။ ဆူးေျခာက္တန္းႏွစ္တြင္ ေဖေဖအနည္းဆံုးေပၚတာ ၄ၾကိမ္ေလာက္လိုက္ခဲ့ရသည္။ ေနာက္ဆံုးအၾကိမ္ေဖေဖျပန္ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ေဖေဖႏွင့္အတူ ေမာ္လျမိဳင္မွ ေဖေဖ့အရြယ္ ဦးၾကီးႏွစ္ဦးပါလာသည္။ ေဖေဖႏွစ္အတူသူတို႔ႏွစ္ဦးသည္ စစ္တပ္မ်ားမသိေအာင္ ျပန္လည္ထြက္ေျပးလာၾကေၾကာင္း လမ္းခရီးတြင္ အလြန္ပင္ပန္းၾကေၾကာင္း အခ်ိဳ႔ေသာ္အထမ္းသမားမ်ားသည္ ေျမျမဳတ္မိုင္းေၾကာင့္ ေသေၾကၾကရေၾကာင္း ေဖေဖႏွင့္အတူ ယင္းအေပါင္းအပါမ်ားကို လက္နက္ခဲယမ္းမ်ားအျပင္ သံတိုသံစမ်ားကို သယ္ခိုင္းေၾကာင္းေမေမ့ကိုျပန္ လည္ေျပာျပခဲ့ပါသည္။ ေမေမသည္ေဖေဖႏွစ္အတူ ပါလာေသာဦးၾကီးႏွစ္ေယာက္ကို ညေနစာမ်ားျပင္ဆင္ေကၽြးေမြးျပီး ေနာက္ ညီမေလးကိုေပြ႔ခ်ီျပီးဆူးလက္ကိုတြဲလွ်က္ ေဖေဖတို႔ကိုေခၚေဆာင္ျပီး သမ၀ါယမဦးစီးမႈထံသြားေရာက္ အကူညီ ေတာင္းခံခဲ့ပါသည္။ ေဖေဖရရွိလာေသာဒါဏ္ရာမ်ားကိုလည္းျပသခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေဖေဖ့ေက်ာျပင္ေပၚမွ ဒါဏ္ရာမ်ားႏွင့္ ေျခသလံုးမွအနာအဆာမ်ားကို ဆူးေကာင္းစြာျမင္ေတြ႔လိုက္ရသည္။ ေဖေဖ့၏ဒါဏ္မ်ားကိုျမင္ေတြ႔လိုက္ရခ်ိန္တြင္ ဆူးရင္ထဲတြင္ ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းမႈ သို႔သည္းမဟုတ္ မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္မႈ ခံစားခ်က္တခုခုကို ေဆြးမွ်မွ်ခံစားခဲ့ရသည္။ ဆူး၇တန္းေက်ာင္းတက္သည့္ႏွစ္တြင္ ဆူးကိုကိုက ရွစ္တန္း။ သို႔ေသာ္ ေဖေဖနယ္စပ္သို႔ခရီးလြန္ခ်ိန္တြင္ ကိုကို႔ကို ေဖေဖ့ ကိုယ္စား အထမ္းသမားအျဖစ္ ေခၚေဆာင္သြားခဲ့ျပန္သည္။ ငွက္ဖ်ားေရာဂါႏွိပ့္စက္မႈေၾကာင့္ ကိုကိုျပန္ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ေဆးရံုတြင္ တလေလာက္အခ်ိန္ေပးကုသခဲ့ရသည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ စစ္သားမ်ားကိုနာၾကည္းမုန္းတီးေသာ စိတ္မ်ား ဆူးရင္ထဲတြင္ ဓေႏၵသည္ခဲ့သည္။ အိမ္ကိုလာလည္ၾကေသာ စစ္ဗိုလ္မ်ားကိုလည္း “ဦးတို႔သမီးအိမ္ကို ေနာက္ဘယ္ေတာ့မွ မလာပါနဲ႔” “ဘာလို႔လည္းသမီး-အရင္ကလည္းလာေနၾကဘဲ” “ေနာာ္လာစရာမလိုေတာ့ဘူး၊ ဦးတို႔ေၾကာင့္ သမီးအကို မေသရံု၊ အေဖဆိုလည္း ဒီတိုင္းဘဲ” “ဒါေတြဦးမသိဘူး၊ ဦးတို႔ကတပ္မေတာ္သားေတြေလ၊ တပ္မေတာ္သား ေတြဆိုတာ……” “တပ္မေတာ္သားေတြလည္း စစ္သားေတြဘဲ ဦးတို႔ကိုမုန္းတယ္” သူတို႔ေတြရဲ႔ေျပာေသာစကားမ်ားကိုပင္ ဆံုးေအာင္နားမေထာင္ဘဲ သူတို႔ႏွင့္အေ၀းဆံုးသို႔ ထြက္ေျပးခဲ့မိသည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ ထင္းေခြသြားခိုက္ အမွတ္မထင္ဘဲ စစ္၀တ္စံုႏွင့္လူတစုကို ေတာတြင္းတေနရာတြင္ ေတြ႔စံုမိပါသည္။ အေတြ႔အၾကံဳရွိေသာ အမၾကီးတခ်ိဳ႔ကမူ “အဲ့ဒါသူပုန္ေတြ လာလာျပန္မယ္” ဟုဆူးတို႔ကို ျပန္ရန္ေခၚပါေသာ္လည္း ေနာက္က်ခဲ့ေပသည္။ ထိုသူပုန္မ်ားသည္ ဆူးတို႔ရွိရာကိုေျခလွမ္းက်ဲၾကီးျဖင့္ ေရွာက္လာျပီး “သမီးတို႔က ဒီျမိဳ႔နယ္ကထင္တယ္၊ သမီးတို႔ပစၥည္းေတြ ခနထားခဲ့ျပီး ဦးတို႔ကိုဒီစာရြက္ထဲမွာပါတဲ့ စရင္းအတိုင္း ပစၥည္း နည္းနည္းေလာက္ ၀ယ္ေပးစမ္းပါ မုန္႔ဖိုးေပးပါ့မယ္ ” “ဟင့္အင္း က်မတို႔ေၾကာက္တယ္” ဟုဆူးတို႔အဖြဲ႔ထဲမွာ အသက္ အၾကီးဆံုးျဖစ္သူ အမတစ္ေယာက္မွျပန္ေျပာခဲ့သည္။ ဆူးစိတ္ထဲတြင္သူတို႔ကို လုပ္ေပးခ်င္စိတ္မ်ား ေပၚလာေသာေၾကာင့္ သူတို႔ခိုင္းေစခ်က္မ်ားကို ဆူးႏွင့္အတူ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္မွလက္ခံလုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့သည္။ အေျခအေနအေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ၇တန္းႏွစ္တြင္ ဆူးေက်ာင္းထြက္ခဲ့ရသည္။ ေဖေဖႏွင့္အတူ ယာခင္းထဲသို႔ေပါင္းသင္ ရန္လိုက္သည့္ တေန႔တြင္ ဆူးေစ်း၀ယ္ေပးလိုက္သည့္ သူပုန္မ်ားႏွင့္လမ္းမွာစံုျပန္သည္။“သမီးပါလား-ယာထဲလာတာလား ဒီေန႔ ေက်ာင္းပိတ္လား” “သမီး ေက်ာင္းထြက္လိုက္ျပီဦး” “ေဟ”။ ဆူးတို႔ရင္းရင္းႏွီးႏွီးစကားေျပာေနသည္ကို ဆူးေဖေဖမွ တအံ့တၾသျဖင့္ ေငးေမာၾကည့္ေနသည္ကို ဆူးခုခိ်န္ထိ ျမင္ေရာင္မိတုန္း။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔မွ စစ္ယူနီေဖာင္မ်ားႏွင့္ စစ္သမီးမ်ားကိုၾကည့္ရင္း အားက်ခဲ့မိသည္။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ထဲ၀င္ရန္ဘယ္မိဘမွသေဘာတူမည္မဟုတ္။ ယင္းအဖြဲ႔ ထဲ၀င္ျပီး မိဘမ်ားျပန္လည္လိုက္ေခၚေသာ သားသမီးမ်ားဒုႏွင့္ေဒး။ ယာခင္းထဲသို႔သြားရာတြင္ သူပုန္မ်ားႏွင့္ ပိုမိုရင္းႏွီး လာခဲ့ျပီး ၎တု႔ိ၏ခံယူခ်က္ရပ္တည္ခ်က္မ်ားကိုလည္း တေန႔ထက္တေန႔နားလည္လာခဲ့ရာ သူတို႔ႏွင့္အတူ တရားမွ် တေသာတိုက္ပြဲကိုဆင္ႏြဲရနါအတြက္ မိဘမ်ားမသိေအာင္ ေတာခိုခဲ့မိသည္။ “ေဟ-မင္းက (…)သမီးမဟုတ္လား။ ငါတို႔ လာတုန္းက မင္းတို႔ကရွိလွမွ ပထမတန္းေပါ့” “ဟုတ္” “ေအးေအး-ေကာင္းတယ္။ ဘာမွအားမငယ္နဲ႔ငါတို႔လည္းရွိတယ္။ မင္းတို႔ကိုေက်ာင္းျပန္တက္ခိုင္းမယ္” “ဆူးေက်ာင္းမတက္ခ်င္ပါဘူး”။ ဆူးေက်ာင္းျပန္တက္ရန္ အေၾကာက္အကန္ ျငင္းခဲ့ မိသည္။ ေက်ာင္းျပန္တက္ရန္အေၾကာက္အကန္ျငင္းဆိုေနေသာ ဆူးကိုသူတို႔ေငးေၾကာင္ျပီးၾကည့္ေနမိသည္။ ေက်ာင္းျပန္ တက္ရန္ တိုက္တြန္း၍မရသည့္အဆံုးဆူးကို အေျခခံေဆးသင္တန္းတက္ရန္တိုက္တြန္းျပန္သည္။ “ဆူး-ဒီေတာ္လွန္ေရးထဲကိုေရာက္လာတာ ေက်ာင္းတက္ဖို႔ ေဆးသင္တန္းတက္ဖို႔မွမဟုတ္တာ၊ လက္နက္ကိုင္ျပီးတိုက္ပြဲ၀င္ဖို႔ လာတာေလ။” ဆူးေတာ္လွန္ေရးစေရာက္ခ်ိန္တြင္ ေတာ္လွန္ေရးတပ္ထဲတြင္အမ်ိဳးသမီး စစ္သမီးမ်ားမရွိသေလာက္ရွားပါး ေသာကာလျဖစ္သည္။ ေရွ႔တန္းစစ္ေျမျပင္တြင္ ႏွစ္ႏွစ္မွ်ေနထိုင္ျပီးက်ရာတာ၀န္မ်ားကိုထမ္းေဆာင္ေနခိုက္ အလြန္ ငယ္ရြယ္ ႏုပ်ိဳလွ်က္ရွိေသာ ဆူးတို႔လိုမိန္းမသားမ်ားအတြက္ လက္နက္ကိုင္ပဠိပကၡမ်ားမွထြက္ခြာ၍ ပညာေရး ေရစီးေက်ာင္း ေပၚသို႔ေလွ်က္လွမ္းရန္ အထက္မွညြန္ၾကားခ်က္ေၾကာင့္ ဆူးတို႔တေတြေက်ာင္းထဲသို႔ တဖန္ျပန္လည္ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ “မင္းတို႔ ပမာေတြ ငါတို႔ေၾကာင္းလာမတက္နဲ႔ မင္းတို႔ေၾကာင့္ ငါတို႔ခုလို ဒုကၡေရာက္ေနတာ” ေက်ာင္းထဲတြင္ တယူတန္ သည့္ခပ္ရိုင္းရိုင္းေက်ာင္းသားမ်ား၏ ဆက္ဆံေရးခပ္က်ဲက်ဲေအာက္တြင္ ေတာ္လွန္ေရးဆိုသည့္ အေတြးအေခၚမွလြဲျပီး ဆူးဦးေႏွာက္ထဲတြင္ဘာမွ်မရွိ။ ေလာကဓါဏ္ကိုၾက့ံၾကံ့ခံရင္း ဆယ္တန္းေက်ာင္းကို အခက္အခဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားမွ ေအာင္ျမင္စြာေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့သည္။ ဘာသာစကားနားမလည္ျခင္း လူမ်ိဳးျခားျခင္း မိဘေဆြမ်ိဳးကင္းမဲ့ျခင္း ႏွင့္အတူ မိုစြဲေနေသာလံုျခည္ ေပါက္ျပဲေနေသာ ေျပာက္က်ားအိပ္ႏွင့္ပါးလွ်ပ္ေနေသာ ဆင္ၾကယ္ဖိနပ္တို႔ကိုအားျပဳလွ်က္ ေတာ္လွန္ ေရးဆိုသည့္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကို အခက္ခဲေပါင္းမ်ားစြာျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ျပီးေနာက္ စိန္ေခၚမႈေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ တို႔တြင္ အားလံုးကိုျပန္လည္၍ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ခဲ့ေပျပီ။ ေတာ္လွန္ေရးရဲေဘာ္မ်ားျဖစ္သည့္ တိုက္ေဖာ္တိုက္ဖက္ ေသေဖာ္ရွင္ဖက္ ေတာင္လွန္ေရးေယာက္ဖမ်ားကိုေသာ္လည္းေကာင္း ျငိမ္းခ်မ္းေရးအသီးအပြင့္မ်ားကို မခံစားၾကရေသးမွီ အေၾကြေစာခဲ့ေသာ ေတာ္လွန္ေရး ရဲေဘာ္မ်ားကိုလည္းေကာင္း လက္ရွိလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားကိုေသာ္လည္းေကာင္း အားလံုးေသာေတာ္လွန္ ေရးမိတ္ေဆြမ်ားကို ဦးညြတ္လွ်က္ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည့္ ေလာင္းရိပ္ေအာက္တြင္ ရႈန္းထြက္ ဖို႔ၾကိဳးစားရင္း ႏိုင္ငံေရးဆိုသည့္ေလာင္းရိပ္ေအာက္တြင္ ေလာင္းရိပ္မိခဲ့သည္မွာ ခုဆိုလွ်င္ ဆယ္စုႏွစ္ပင္ေက်ာ္လြန္ခဲ့ေပျပီ။
ဘယ္သူကဘယ္ကိုသြားမယ္ဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြရဲ႔ ညိွႏႈိင္းတိုင္ပင္သံေတြ စိစိညံလို႔။ အမွတ္မထင္ဘဲ အထက္တန္းေက်ာင္းသား ၉၊၁၀ တန္းေက်ာင္းသားေလးတစု ဆူးတို႔ေက်ာင္း၀န္းေလးရဲ႔အ၀င္၀က ကို႔ကိုပင္ၾကီးေအာက္မွာ “ ရန္ကုန္နဲ႔ တို႔နယ္နဲ႔က အေ၀း ၾကီးပါကြာ အဲ့မွာအေရးအခင္းျဖစ္တိုင္း တို္႔နယ္ေတြအထိ ရိုက္ခက္တာေတာ့ မမိုက္ပါဘူး” “ေအးဟယ္- အလကားေန ငါတို႔က တႏွစ္ေအာက္ရဦးမယ္” “ဟုတ္တယ္ တို႔ေတြအသက္တႏွစ္ၾကီးသြားတာေပါ့” ။ ဆူးတို႔စာသင္ေက်ာင္းေလးက ဖြံျဖိဳးတိုးတက္မႈအလြန္ကိုနယ္းပါးျပီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အရမ္းကိုခက္ခဲတဲ့ ကရင္နီျပည္နယ္ရဲ႔ ျမိဳ႔နယ္ေလးတျမိဳ႔နယ္ မွာေပါ့။ “ငါသာ ရန္ကုန္မွာရွိရင္ ပြဲၾကီးပြဲေကာင္း ၀င္ႏြဲလိုက္ခ်င္ေသး” “ေအးဟ-ငါလည္းအဲ့လိုဘဲေတြးတာ ဒီလိုလုပ္ တို႔ေတြလူစုျပီး ခ်ီလိုက္ရေအာင္” “ဟာမင္းတို႔ကလည္း ဒီကေနရန္ကုန္ကို အစုလိုက္ခီ်ေတာ့ ထူးေခ်ာင္းမွာတင္ ကြြီကနဲ႔ျဖစ္ သြားလိုက္မယ္။ ငါတို႔မွာ ႏြဲရေအာင္” “ခ်ီး-အေရးထဲမင္းကတမ်ိဳး” သူတို႔ေျပာေနတဲ့စကားေတြက ဘာေတြမွန္းဆူးမသိေပမဲ့ စိတ္၀င္တစား ရပ္ျပီးေငးေငးေမာေမာ နားေထာင္ေနခဲ့မိတယ္။ “ေမေမ အေရးအခင္းဆိုတာ ဘာလည္း”လို႔ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ေမေမ့ကိုေမးၾကည့္တယ္။ ေမေမက တအံ့တၾသမ်က္လံုးၾကီးနဲ႔ ဆူးကိုစိုက္ၾကည့္ေနတာ ခုခ်ိန္ထိ ျမင္ေရာင္ေနမိတယ္။ “ေဖၾကီး-ရွင့္သမီးကခုမွ ပထမတန္း ေက်ာင္းသူဘဲ ရွိေသးတယ္။ အေရးအခင္းဆိုတာ ဘာလည္းလို႔ က်မကိုေမးေနတယ္သိလား” “ေဟ” ေဖေဖနဲ႔ ေမေမတို႔စကား၀ိုင္းကို ဆူးအမွတ္တမဲ့ ၾကားလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္ ဆူးစိတ္ထဲမွာ အေရးအခင္းဆိုတာ အရမ္းကို အႏၱရယ္ၾကီးတဲ့ အေကာင္ၾကီးလို႔ဘဲျမင္မိတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေနလာလိုက္တာ ဆူး၅တန္းေရာက္ေတာ့ “ေဟ့ေရာင္ေတြ ငါေတာ့ေတာ္ေတာ္ကိုတင္းလာျပီကြာ” “ေအး-ငါလည္းငါ့အေဖေပၚတာပါသြားျပန္ျပီေလ” “ေဟ-ဟုတ္လား။ ငါအေဖ ေတာင္ တေလာကမွ ျပန္ထြက္ေျပးလာတာ။ လက္နက္ေတြ ရိကၡာေတြအျပင္ ပန္းဘဲလုပ္တဲ့သံတိုသံစေတြပါ သယ္ခိုင္း တယ္ဆိုလားဘဲ။ ျပန္ေရာက္လာတာ အရိုးနဲ႔အေရဘဲက်န္တယ္ဒါေတာင္သူတို႔ကျပန္လိုက္ဖမ္းေတာ့ သမ၀ါယမ ဦးစီးမႈးက အာမခံေပးလို႔ ျပန္ပါမသြားတာ” “ငါေတာ့ေသေသရွင္ရွင္ သြားေတာ့မယ္ကြာ။ ဟိုမွာလည္းငါ့၀မ္းကြဲအကိုရွိတယ္။ သူေျပာတယ္ သူတို႔ဆီမွာေက်ာင္းဆရာလိုတယ္တဲ့ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ငါေတာ့တခုခုလုပ္မွျဖစ္ေတာ့မယ္” “ဟုတ္တယ္ ႏို႔မို႔ဆို တို႔လည္းဘယ္ေတာ့ ေပၚတာလိုက္ရမယ္မွန္းမသိဘူး ေက်ာတလွန္႔လွန္႔ဘဲ” “ဟာမင္းတို႔ကလည္း က်ားဘဲကြာ ကိုင္မဲ့ကိုင္ေတာ့ ဒါ ဘဲကိုင္မွာေပါ့၊ ဘာလို႔ေျမျဖဴကိုင္မွာလည္း” “ေအး- ငါကအျဖစ္သေဘာေျပာတာပါကြာ” ေက်ာင္းေဆာင္ပလက္ေဖာင္းေပၚတြင္ သေရကြင္းပစ္တမ္းကစားေနရာမွ ၉တန္းေက်ာင္းခန္းထဲတြင္ ေက်ာင္းသူ၊သားမ်ား အခ်ိဳ႕ ေျပာဆိုေနသည့္စကားသံမ်ားကို ၾကားခဲ့ရတာပါ။ သူတို႔ေျပာဆိုေနဝကတဲ့ စကားလံုးမ်ားရဲ႔ ဆိုလိုရင္းကို မသိနားမလည္ေပမဲ့ စိတ္၀င္တစားနားေထာင္ေနခဲ့မိတယ္။ “ဟယ္-ဒီကေလးေတြ ေက်ာင္းျပီးေအာင္ေတာင္ တက္မ သြားၾကဘူး။ အတန္းတင္စာေမးပြဲကနီးေနျပီ” “ဟုတ္တယ္ဆရာမရာ က်ေတာ္ျဖင့္ႏွေျမာလိုက္တာဗ်ာ” “ဟုတ္ပ ဆရာတို႔ေရ-က်မျဖင့္ ၾကားၾကားျခင္းယံုေတာင္မယံုဘူး” အတန္းတင္စာေမးပြဲၾကီး ေျဖဆိုကာနီးအခ်ိန္တြင္ ဆူးတို႔ အတန္းပိုင္ ဆရာမ၏ေစခိုင္းခ်က္အရ ရံုးခန္းထဲတြင္ေျမျဖဴသြားေရာက္ယူေဆာင္ ရာရံုးခန္းတေနရာမွ ဆရာ၊မ တခ်ိဳ႔ ေျပာဆိုေနေသာ အသံမ်ားကို ၾကားခဲ့ရာမည္သူေတြက ဘယ္ကိုသြားလို႔ဘာေတြျဖစ္ ၾကတာလည္းဆိုသည့္ ေမးခြန္း ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ဆူးရင္ထဲတြင္စြဲကပ္ေနခဲ့မိသည္။ အတန္းထဲသို႔ျပန္ေရာက္ေသာ္ သိျခင္ေဇာျဖင့္ အတန္းပိုင္ဆရာမကို ဖြင့္ဟေမးၾကည့္မိသည္။ “သမီးဘယ္ကၾကားခဲ့လည္း” “ဟိုေျမျဖဴသြားယူရင္း ရံုးခန္းထဲမွာ ဆရာ၊မေတြေျပာသံၾကားလို႔” “ကဲကဲ- အားလံုးကို ဆရာမသိေအာင္ေျပာမယ္၊ ခုနက သမီးဆူးၾကားခဲ့တာကအထက္တန္းေက်ာင္းသူ၊သားတခ်ိဳ႔ ေတာခိုသြားတာကို ေျပာၾက တာ” “ေတာခိုတယ္ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလည္း ဆရာမ” “ေတာခိုတယ္ဆိုတာ သူပုန္ ထတာ၊ လက္ရွိအစိုးရကို ဆန္႔က်င္တာ- သားတို႔သမီးတို႔လည္း အခ်ိန္တန္အရြယ္ေရာက္ရင္ အဲ့လိုအေတြးမ်ိဳးေတြ မေတြးရဘူး၊ ၾကားလား” “ဟုတ္ကဲ့ ပါဆရာမ” ။ အခ်ိန္ေတြရာသီေတြႏွစ္ေတြ အလီလီေျပာင္းခဲ့ေပမဲ့ ဆူးတို႔ျမိဳ႔နယ္ေလးကေတာ့ မေျပာင္းမလဲ။ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုး တက္မႈ မဆိုထားႏွင့္ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ေပးလိုက္ရေသာ အခြန္ေတာ္ေၾကး အိမ္ခြန္ လယ္ခြန္ ယာခြန္ ေျမခြန္မ်ားႏွင့္အတူ အထမ္းသမားဆိုသည့္ ေပၚတာေၾကးမ်ားကိုလည္း ပံုမွန္ေပးဆပ္ေနရစျမဲ။ သမ၀ါယမစႏွစ္ၾကီးရွိေနလိုသာလွ်င္ ဆူးတို႔ မိသားစုအပါအ၀င္ ယင္းျမိဳ႔နယ္ေလးတြင္ေနထိုင္ၾကသည့္ လက္လုပ္လက္စားျပည္သူမ်ားသည္ ထမင္းကို နပ္မွန္ေအာင္ စားေနၾကရသည္။ သမ၀ါယမဆိုင္ၾကီးတြင္ မိသားစုမ်ားအတြက္လိုအပ္သည့္ အေျခခံစားနပ္ရိကၡာမ်ားကို ေစ်းႏႈန္းခ်ိဳသာစြာ ႏွင့္၀ယ္ယူရရွိႏိုင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဆူး၆တန္းႏွစ္တြင္ ေဖေဖေပၚတာပထမဦးဆံုးအခ်ိန္လိုက္ခဲ့ရေသာႏွစ္ျဖစ္သည္။ စီးပြားေရးအေျခအေနေၾကာင့္ အျခားေသာအခြန္ေငြမ်ားကို ေပးေဆာင္ႏိုင္ပါေသာ္လည္း ေပၚတာေၾကးကို ပံုမွန္မေပး ေဆာင္ေသာေၾကာင့္ အေဖကိုတိုင္လိုက္ပါျပီး အထမ္းသမားအလုပ္လုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့ရသည္။ ပထမအၾကိမ္တြင္ ႏွစ္ပတ္မွ် သာၾကာျမင့္ပါေသာ္လည္း ေနာင္ပိုင္းတြင္ လႏွင့္ခ်ီျပီးၾကာတက္ပါသည္။ အခ်ိဳ႔ေသာ ကာလသားလူငယ္မ်ား အိမ္ေထင္ဦးစီး မ်ားသည္ ေတာထဲေတာင္ထဲ (သို႔) တနယ္တေၾကးသို႔ထြက္ေျပးပုန္းေရွာင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း လူမမယ္ကေလးငယ္ႏွင့္ က်န္းမာေရးမေကာင္းေစာမိခင္ကိုေထာက္ရႈ႔၍ ေဖေဖသည္ထိုသို႔ထြက္ေျပးပုန္းေရွာင္ျခင္းမ်ိဳးကို မျပဳခဲ့ေပ။ ထိုသ်ု႔ထြက္ေျပး ပုန္းေရွာင္ခဲ့ေသာ္ အခ်ိဳ႔ေသာ စစ္တပ္မ်ားသည္ က်န္ရွိေနေသာမိသားစု၀င္ထဲမွ တဦးဦး သားၾကီးကိုေသာ္လည္းေကာင္း သမီးၾကီးကိုေသာ္လည္းေကာင္း ကိုယ္စားေခၚသြားတက္ၾကသည္။ ဆူးေျခာက္တန္းႏွစ္တြင္ ေဖေဖအနည္းဆံုးေပၚတာ ၄ၾကိမ္ေလာက္လိုက္ခဲ့ရသည္။ ေနာက္ဆံုးအၾကိမ္ေဖေဖျပန္ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ေဖေဖႏွင့္အတူ ေမာ္လျမိဳင္မွ ေဖေဖ့အရြယ္ ဦးၾကီးႏွစ္ဦးပါလာသည္။ ေဖေဖႏွစ္အတူသူတို႔ႏွစ္ဦးသည္ စစ္တပ္မ်ားမသိေအာင္ ျပန္လည္ထြက္ေျပးလာၾကေၾကာင္း လမ္းခရီးတြင္ အလြန္ပင္ပန္းၾကေၾကာင္း အခ်ိဳ႔ေသာ္အထမ္းသမားမ်ားသည္ ေျမျမဳတ္မိုင္းေၾကာင့္ ေသေၾကၾကရေၾကာင္း ေဖေဖႏွင့္အတူ ယင္းအေပါင္းအပါမ်ားကို လက္နက္ခဲယမ္းမ်ားအျပင္ သံတိုသံစမ်ားကို သယ္ခိုင္းေၾကာင္းေမေမ့ကိုျပန္ လည္ေျပာျပခဲ့ပါသည္။ ေမေမသည္ေဖေဖႏွစ္အတူ ပါလာေသာဦးၾကီးႏွစ္ေယာက္ကို ညေနစာမ်ားျပင္ဆင္ေကၽြးေမြးျပီး ေနာက္ ညီမေလးကိုေပြ႔ခ်ီျပီးဆူးလက္ကိုတြဲလွ်က္ ေဖေဖတို႔ကိုေခၚေဆာင္ျပီး သမ၀ါယမဦးစီးမႈထံသြားေရာက္ အကူညီ ေတာင္းခံခဲ့ပါသည္။ ေဖေဖရရွိလာေသာဒါဏ္ရာမ်ားကိုလည္းျပသခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေဖေဖ့ေက်ာျပင္ေပၚမွ ဒါဏ္ရာမ်ားႏွင့္ ေျခသလံုးမွအနာအဆာမ်ားကို ဆူးေကာင္းစြာျမင္ေတြ႔လိုက္ရသည္။ ေဖေဖ့၏ဒါဏ္မ်ားကိုျမင္ေတြ႔လိုက္ရခ်ိန္တြင္ ဆူးရင္ထဲတြင္ ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းမႈ သို႔သည္းမဟုတ္ မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္မႈ ခံစားခ်က္တခုခုကို ေဆြးမွ်မွ်ခံစားခဲ့ရသည္။ ဆူး၇တန္းေက်ာင္းတက္သည့္ႏွစ္တြင္ ဆူးကိုကိုက ရွစ္တန္း။ သို႔ေသာ္ ေဖေဖနယ္စပ္သို႔ခရီးလြန္ခ်ိန္တြင္ ကိုကို႔ကို ေဖေဖ့ ကိုယ္စား အထမ္းသမားအျဖစ္ ေခၚေဆာင္သြားခဲ့ျပန္သည္။ ငွက္ဖ်ားေရာဂါႏွိပ့္စက္မႈေၾကာင့္ ကိုကိုျပန္ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ေဆးရံုတြင္ တလေလာက္အခ်ိန္ေပးကုသခဲ့ရသည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ စစ္သားမ်ားကိုနာၾကည္းမုန္းတီးေသာ စိတ္မ်ား ဆူးရင္ထဲတြင္ ဓေႏၵသည္ခဲ့သည္။ အိမ္ကိုလာလည္ၾကေသာ စစ္ဗိုလ္မ်ားကိုလည္း “ဦးတို႔သမီးအိမ္ကို ေနာက္ဘယ္ေတာ့မွ မလာပါနဲ႔” “ဘာလို႔လည္းသမီး-အရင္ကလည္းလာေနၾကဘဲ” “ေနာာ္လာစရာမလိုေတာ့ဘူး၊ ဦးတို႔ေၾကာင့္ သမီးအကို မေသရံု၊ အေဖဆိုလည္း ဒီတိုင္းဘဲ” “ဒါေတြဦးမသိဘူး၊ ဦးတို႔ကတပ္မေတာ္သားေတြေလ၊ တပ္မေတာ္သား ေတြဆိုတာ……” “တပ္မေတာ္သားေတြလည္း စစ္သားေတြဘဲ ဦးတို႔ကိုမုန္းတယ္” သူတို႔ေတြရဲ႔ေျပာေသာစကားမ်ားကိုပင္ ဆံုးေအာင္နားမေထာင္ဘဲ သူတို႔ႏွင့္အေ၀းဆံုးသို႔ ထြက္ေျပးခဲ့မိသည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ ထင္းေခြသြားခိုက္ အမွတ္မထင္ဘဲ စစ္၀တ္စံုႏွင့္လူတစုကို ေတာတြင္းတေနရာတြင္ ေတြ႔စံုမိပါသည္။ အေတြ႔အၾကံဳရွိေသာ အမၾကီးတခ်ိဳ႔ကမူ “အဲ့ဒါသူပုန္ေတြ လာလာျပန္မယ္” ဟုဆူးတို႔ကို ျပန္ရန္ေခၚပါေသာ္လည္း ေနာက္က်ခဲ့ေပသည္။ ထိုသူပုန္မ်ားသည္ ဆူးတို႔ရွိရာကိုေျခလွမ္းက်ဲၾကီးျဖင့္ ေရွာက္လာျပီး “သမီးတို႔က ဒီျမိဳ႔နယ္ကထင္တယ္၊ သမီးတို႔ပစၥည္းေတြ ခနထားခဲ့ျပီး ဦးတို႔ကိုဒီစာရြက္ထဲမွာပါတဲ့ စရင္းအတိုင္း ပစၥည္း နည္းနည္းေလာက္ ၀ယ္ေပးစမ္းပါ မုန္႔ဖိုးေပးပါ့မယ္ ” “ဟင့္အင္း က်မတို႔ေၾကာက္တယ္” ဟုဆူးတို႔အဖြဲ႔ထဲမွာ အသက္ အၾကီးဆံုးျဖစ္သူ အမတစ္ေယာက္မွျပန္ေျပာခဲ့သည္။ ဆူးစိတ္ထဲတြင္သူတို႔ကို လုပ္ေပးခ်င္စိတ္မ်ား ေပၚလာေသာေၾကာင့္ သူတို႔ခိုင္းေစခ်က္မ်ားကို ဆူးႏွင့္အတူ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္မွလက္ခံလုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့သည္။ အေျခအေနအေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ၇တန္းႏွစ္တြင္ ဆူးေက်ာင္းထြက္ခဲ့ရသည္။ ေဖေဖႏွင့္အတူ ယာခင္းထဲသို႔ေပါင္းသင္ ရန္လိုက္သည့္ တေန႔တြင္ ဆူးေစ်း၀ယ္ေပးလိုက္သည့္ သူပုန္မ်ားႏွင့္လမ္းမွာစံုျပန္သည္။“သမီးပါလား-ယာထဲလာတာလား ဒီေန႔ ေက်ာင္းပိတ္လား” “သမီး ေက်ာင္းထြက္လိုက္ျပီဦး” “ေဟ”။ ဆူးတို႔ရင္းရင္းႏွီးႏွီးစကားေျပာေနသည္ကို ဆူးေဖေဖမွ တအံ့တၾသျဖင့္ ေငးေမာၾကည့္ေနသည္ကို ဆူးခုခိ်န္ထိ ျမင္ေရာင္မိတုန္း။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔မွ စစ္ယူနီေဖာင္မ်ားႏွင့္ စစ္သမီးမ်ားကိုၾကည့္ရင္း အားက်ခဲ့မိသည္။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ထဲ၀င္ရန္ဘယ္မိဘမွသေဘာတူမည္မဟုတ္။ ယင္းအဖြဲ႔ ထဲ၀င္ျပီး မိဘမ်ားျပန္လည္လိုက္ေခၚေသာ သားသမီးမ်ားဒုႏွင့္ေဒး။ ယာခင္းထဲသို႔သြားရာတြင္ သူပုန္မ်ားႏွင့္ ပိုမိုရင္းႏွီး လာခဲ့ျပီး ၎တု႔ိ၏ခံယူခ်က္ရပ္တည္ခ်က္မ်ားကိုလည္း တေန႔ထက္တေန႔နားလည္လာခဲ့ရာ သူတို႔ႏွင့္အတူ တရားမွ် တေသာတိုက္ပြဲကိုဆင္ႏြဲရနါအတြက္ မိဘမ်ားမသိေအာင္ ေတာခိုခဲ့မိသည္။ “ေဟ-မင္းက (…)သမီးမဟုတ္လား။ ငါတို႔ လာတုန္းက မင္းတို႔ကရွိလွမွ ပထမတန္းေပါ့” “ဟုတ္” “ေအးေအး-ေကာင္းတယ္။ ဘာမွအားမငယ္နဲ႔ငါတို႔လည္းရွိတယ္။ မင္းတို႔ကိုေက်ာင္းျပန္တက္ခိုင္းမယ္” “ဆူးေက်ာင္းမတက္ခ်င္ပါဘူး”။ ဆူးေက်ာင္းျပန္တက္ရန္ အေၾကာက္အကန္ ျငင္းခဲ့ မိသည္။ ေက်ာင္းျပန္တက္ရန္အေၾကာက္အကန္ျငင္းဆိုေနေသာ ဆူးကိုသူတို႔ေငးေၾကာင္ျပီးၾကည့္ေနမိသည္။ ေက်ာင္းျပန္ တက္ရန္ တိုက္တြန္း၍မရသည့္အဆံုးဆူးကို အေျခခံေဆးသင္တန္းတက္ရန္တိုက္တြန္းျပန္သည္။ “ဆူး-ဒီေတာ္လွန္ေရးထဲကိုေရာက္လာတာ ေက်ာင္းတက္ဖို႔ ေဆးသင္တန္းတက္ဖို႔မွမဟုတ္တာ၊ လက္နက္ကိုင္ျပီးတိုက္ပြဲ၀င္ဖို႔ လာတာေလ။” ဆူးေတာ္လွန္ေရးစေရာက္ခ်ိန္တြင္ ေတာ္လွန္ေရးတပ္ထဲတြင္အမ်ိဳးသမီး စစ္သမီးမ်ားမရွိသေလာက္ရွားပါး ေသာကာလျဖစ္သည္။ ေရွ႔တန္းစစ္ေျမျပင္တြင္ ႏွစ္ႏွစ္မွ်ေနထိုင္ျပီးက်ရာတာ၀န္မ်ားကိုထမ္းေဆာင္ေနခိုက္ အလြန္ ငယ္ရြယ္ ႏုပ်ိဳလွ်က္ရွိေသာ ဆူးတို႔လိုမိန္းမသားမ်ားအတြက္ လက္နက္ကိုင္ပဠိပကၡမ်ားမွထြက္ခြာ၍ ပညာေရး ေရစီးေက်ာင္း ေပၚသို႔ေလွ်က္လွမ္းရန္ အထက္မွညြန္ၾကားခ်က္ေၾကာင့္ ဆူးတို႔တေတြေက်ာင္းထဲသို႔ တဖန္ျပန္လည္ ေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ “မင္းတို႔ ပမာေတြ ငါတို႔ေၾကာင္းလာမတက္နဲ႔ မင္းတို႔ေၾကာင့္ ငါတို႔ခုလို ဒုကၡေရာက္ေနတာ” ေက်ာင္းထဲတြင္ တယူတန္ သည့္ခပ္ရိုင္းရိုင္းေက်ာင္းသားမ်ား၏ ဆက္ဆံေရးခပ္က်ဲက်ဲေအာက္တြင္ ေတာ္လွန္ေရးဆိုသည့္ အေတြးအေခၚမွလြဲျပီး ဆူးဦးေႏွာက္ထဲတြင္ဘာမွ်မရွိ။ ေလာကဓါဏ္ကိုၾက့ံၾကံ့ခံရင္း ဆယ္တန္းေက်ာင္းကို အခက္အခဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားမွ ေအာင္ျမင္စြာေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့သည္။ ဘာသာစကားနားမလည္ျခင္း လူမ်ိဳးျခားျခင္း မိဘေဆြမ်ိဳးကင္းမဲ့ျခင္း ႏွင့္အတူ မိုစြဲေနေသာလံုျခည္ ေပါက္ျပဲေနေသာ ေျပာက္က်ားအိပ္ႏွင့္ပါးလွ်ပ္ေနေသာ ဆင္ၾကယ္ဖိနပ္တို႔ကိုအားျပဳလွ်က္ ေတာ္လွန္ ေရးဆိုသည့္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကို အခက္ခဲေပါင္းမ်ားစြာျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ျပီးေနာက္ စိန္ေခၚမႈေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ တို႔တြင္ အားလံုးကိုျပန္လည္၍ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ခဲ့ေပျပီ။ ေတာ္လွန္ေရးရဲေဘာ္မ်ားျဖစ္သည့္ တိုက္ေဖာ္တိုက္ဖက္ ေသေဖာ္ရွင္ဖက္ ေတာင္လွန္ေရးေယာက္ဖမ်ားကိုေသာ္လည္းေကာင္း ျငိမ္းခ်မ္းေရးအသီးအပြင့္မ်ားကို မခံစားၾကရေသးမွီ အေၾကြေစာခဲ့ေသာ ေတာ္လွန္ေရး ရဲေဘာ္မ်ားကိုလည္းေကာင္း လက္ရွိလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားကိုေသာ္လည္းေကာင္း အားလံုးေသာေတာ္လွန္ ေရးမိတ္ေဆြမ်ားကို ဦးညြတ္လွ်က္ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည့္ ေလာင္းရိပ္ေအာက္တြင္ ရႈန္းထြက္ ဖို႔ၾကိဳးစားရင္း ႏိုင္ငံေရးဆိုသည့္ေလာင္းရိပ္ေအာက္တြင္ ေလာင္းရိပ္မိခဲ့သည္မွာ ခုဆိုလွ်င္ ဆယ္စုႏွစ္ပင္ေက်ာ္လြန္ခဲ့ေပျပီ။
No comments:
Post a Comment