Thanks to SDC's Alumni and every one who help for improve this BLOG.This is fist Blog for Creator. Please be patient for visiting.

Thursday, July 3, 2014

လြဲမွားေနေသာ စကားပံုမ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္း


ေခတၱအဆက္ဆက္ သံသရာအဆက္ဆက္တြင္ သူ႔ေခတ္ႏွင့္လိုက္ဖက္ညီေထြေသာ စကားပံုမ်ားစြာကို ေရွးလူၾကီးမ်ားက ခ်န္ထားရစ္ခဲ့ၾကေပသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အလြန္ရိုးသားျဖဴစင္ၾကေသာ ေရွးလူၾကီးသူမမ်ားသည္ စကားလံုးမ်ား၏ အက်အနကိုမေကာက္ဘဲ သေဘာရိုးျဖင့္သင့္ေလွ်ာ္သလို ေရးစပ္သီဖြဲ႔ထားခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယေန႔ေခတ္ လူပ်က္အခ်ိဳ႕ကမူအမ်ိဳးသမီးမ်ားကို အေတာ္မေရာ္ ေနာက္ေျပာင္ျခင္းခနဲ႔ျခင္း အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ရိုးသားၾကိဳးစားမႈမ်ားကို ေလွာင္ေျပာင္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေန ၾကသည္။


လြဲမွားေနေသာ စကားပံုမ်ား

            ယေန႔မိမိတို႔လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္ လူပ်က္မ်ားက အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ၾကိဳးစားအားထုပ္မႈႏွင့္ဇြဲလံုးလ ၀ိရိယတို႔ကို အသိအမွတ္မျပဳဘဲ ၾကက္မတြန္လို႔မိုးအလင္း၊ ဖားတုလို႔ခရုခုန္ ဖင္က်ိဳးရံုသာရွိမွာေပါ့၊ (အိုင္ပ်က္ရံုသာရွိမွာေပါ့)မိန္းမအေတြး ေတာင္တလံုးမေက်ာ္၊ မဖ်က္လွ်င္ျပည္ပ်က္သည္၊ သမီးတေကာင္ႏြားတစ္ေထာင္၊ ရွမ္းရိုးလင္ကိုး ဟူေသာစကားပံုမ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွိမ့္ခ် အထင္ေသးစြာေျပာဆိုေနၾကသည္ကို နားရွိသူတိုင္း ၾကားဖူးၾကမည္ဟုယံုၾကည္ပါသည္။ အႏုပညာရွင္မ်ား ကိုယ္တိုင္ လြဲမွားသည့္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားႏွင့္ ထိုစကားပံုမ်ားကိုအသံုးျပဳျပီး ဇတ္လမ္းမ်ားစြာတို႔ကိုလည္း ရိုက္ကူ ျဖန္႔ခ်ီေန ေပသည္။
            ၾကက္မတြန္လို႔မိုးမလင္း ယခင္မိဘဘိုးဘြားမ်ားတို႔သည္ နာရီလက္သံမ်ားမရွိျခင္း ေတာေတာင္တို႔၏သဘာ၀ကို မွီတင္းေနထိုင္ရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္(နာရီ)ကို မည္သူတဦးတစ္ေယာက္ကမွ ေသခ်ာစြာသိရွိနားလည္ျခင္းမရွိေပ။ ယေန႔ေခတ္လူမ်ာကဲ့သို႔ လက္ပတ္နာရီ တိုင္ကပ္နာရီမ်ား ကိုပင္စိတ္၀င္တစားရွိမႈမ်ား အလြန္ပင္နည္းပါးလွသည္။ ျမနန္မာ ျပည္၏ေနရာေဒသေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ရြာဦးဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွ အုန္းေမာင္းေခါက္သံမ်ားကို ၾကားသိရလွ်င္ မနက္ အာရံုတက္လို႔ မိုးလင္းေတာ့မည္ဟုယူဆၾကျပီး မနက္စာမ်ားထ၍ခ်က္ျပဳတ္ျပင္ဆင္ေလ့ရွိတက္ၾကသည္။ ေတာရြာတို႔၏ တခုေသာဓေလ့အရ လင္းၾကက္တြန္ခ်ိန္ ေနထြက္ခ်ိန္ ဆိုသည့္စကားပံုအတိုင္း ၾကက္မ်ားတြန္သံၾကားလွ်င္ မိုးလင္းေတာ့မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အိပ္ယာမွထကာ မနက္စာအတြက္ခ်က္ျပဳတ္ျပင္ဆင္ၾကပါသည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ၾကက္မ်ားမတြန္ေသးလွ်င္ မိုးမလင္းေသးပါဟူေသာ အယူအဆေၾကာင့္ ၾကက္မတြန္မိုးမလင္း ဆိုသည့္စကားပံုမ်ား ေပၚေပါက္လာရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ၾကက္မတြန္မိုးမလင္းဆိုသည့္ စကားပံုကို (ၾကက္မ) ဆိုသည့္ စကားလံုးသည္ ၾကက္အမ (ၾကက္အထီးအဟုတ္) ဟုယူဆၾကျပီး ၾကက္အမတြန္၍ မိုးမလင္းႏိုင္ပါယူေသာအေတြးအေခၚမ်ား ၀င္ေရာက္လာကာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားၾကိဳးစားမႈေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေရးကိုေသာ္လည္းေကာင္း ျငိမ္းခ်မ္းေရးကိုေသာ္လည္းေကာင္း မည္သည့္ ပန္းတိုင္ကိုမွ ေရာက္မည္မဟုတ္ဟုဆိုျပီးအမ်ိဳးသမီးမ်ားကို အထင္မၾကီးျခင္းမေလးစားျခင္း အထင္ေသးျခင္းမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစခဲ့ပါသည္။

            ဖားတုလို႔ခရုခုန္ ဖင္က်ိဳးရံုသာရွိမွာေပါ့၊ အိုင္ပ်က္ရံုသာရွိမွာေပါ့ အမွန္စင္စစ္အားျဖင့္ ဖားႏွင့္ခရုတို႔သည္ မည္သည့္အရာ မည္သူကိုရည္ညြန္းေျပာဆိုၾကသည္ကို သိရွိရန္လိုအပ္ေပသည္။   ဤစာေဆာင္ကို ဖတ္ျခင္းျဖင့္ မိမိကို အလြန္ရိုင္းျပေသာ စာေရးသူကိုရိုင္းျပသည္ဟု မဆိုထားပါေလႏွင့္။ ဖားဆိုသည္မွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ မအဂါၤကို ရည္ညြန္းျပီး ခရုဆိုသည္မွာ အမ်ိဳးသားမ်ား၏ က်ားအဂါၤကိုရြည္ညြန္း ေျပာဆိုထားျခင္းျဖစ္သည္ကို လူအမ်ားနားလည္ၾက မည္ဟုယံုၾကည္ပါသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ဦးေႏွာက္ႏွင့္ဖ်က္ထိုးဥာဏ္တို႔သည္ ထက္ျမတ္သာလြန္ေၾကာင္း အမ်ိဳးသမီးမ်ား ၏ ဥာဏ္ရည္ဦးေႏွာက္ ရွင္သန္မႈသည္ ကြန္ျပဴတာစက္ခလုတ္မ်ားထက္ ပိုမိုအလုပ္လုပ္ႏိုင္စြမ္းရွိျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ဂုဏ္ျပဳသည့္အေနျဖင့္ ေရွးလူၾကီးမ်ားကယင္းစကားပံုကို ခ်န္ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ေရွးယခင္ပေသ၀ တီက တည္းက အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ဦးေဆာင္မႈေခတ္ကို စႏွစ္ကိုလည္းဖ်က္ေက်ာ္ လာခဲ့ၾကရဖူးျပီးျဖစ္ သည္။
မိန္းမအေတြး ေတာင္တလံုးမေက်ာ္ အမ်ိဳးသမီးအမ်ားစုုသည္ အလုပ္တခုကိုျပဳလုပ္ေတာ့မည္ဆိုပါက အေကာင္း အဆိုး အားနည္းခ်က္အားသာခ်က္မ်ားကိုေစ့စပ္စြာေတြးေတာျခင္း အဆင့္လိုက္အဆင့္လိုက္ေတြ းေတာဆင္ျခင္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ က်န္႔ၾကာတတ္ပါေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္သည္ခ်ည္းသာျဖစ္သည္။ ေတာတခုေတာင္တလံုးကို ဖ်က္ေက်ာ္ မည္ဆိုပါက ထိုေတာေတာင္တို႔တြင္ၾကံဳေတြ႔ရမည့္ အခက္အခဲလိုအပ္မည့္အေထာက္အကူမ်ား ကိုေစ့စပ္စြာေတြးေတာသူ မွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ တုန္းတိုက္တိုက္က်ားကိုက္ကိုက္ ျပဳလုပ္တက္ေသာသူမ်ားသည္ အရာရာကိုစဥ္းစားဆင္ ခ်င္ဥာဏ္နည္းပါးျပီး အခ်ိန္ကုန္လူပင္ပန္းကာ အလုပ္တခုကိုအနည္းဆံုးႏွစ္ၾကိမ္သံုးၾကိမ္ျပန္လုပ္ရတက္သည္။ အမ်ိဳးသမီး မ်ား၏အေတြးသည္ ေတာင္တလံုးကိုေက်ာ္ရန္ အဆင့္လိုက္ေတြးေခၚေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ မိန္းမအေတြးေတာင္တလံုးမေက်ာ္ ဟူသည့္စကားပံုေပၚေပါက္လာသည္ကို အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏အေတြးစိတ္ကူဥာဏ္သည္ ဦးေႏွာက္မမီွေသာသူမ်ား၏ ေတြးေခၚ မႈမဟုတ္ေပ။ အမ်ိဳးသမီးအမ်ားစုသည္ အိမ္မႈကိစၥမွအစ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္အတူ သားသမီးမ်ားကိုျပဳျပင္ထိန္း ေၾကာင္းရာတြင္လည္းေကာင္း ႏိုင္ငံေရလႈပ္ရွားမႈမ်ားတြင္မဆို စႏွစ္က်ျခင္း ေသသပ္မႈရွိျခင္း မ်ားသည္ အမ်ိဳးသားမ်ား ထက္သာလြန္ေနသည္ကိုျငင္း၍မရႏိုင္ေပ။  
လြဲမွားေနေသာ စကားပံုမ်ား

မဖ်က္လွ်င္ ျပည္ပ်က္  မဖ်က္၍ျပည္ပ်က္ျခင္းမဟုတ္ေပ။ တိုင္းျပည္အတြင္းေနထိုင္ေနၾကေသာ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူတို႔သည္ မိန္းမဥာဏ္မ်ားသံုးျပီး တိုင္းျပည္ကိုလက္တလံုးျခားလိမ္လည္လွည့္ဖ်ားကာ ပ်က္စီးမႈ လမ္းေၾကာင္းကို ေဆာင္ျပီး အာဏာရယူလိုမႈတို႔ေၾကာင့္သာလွ်င္ တိုင္းျပည္ပ်က္စီးရျခင္းျဖစ္သည္။ မိန္းမဥာဏ္ဟုဆိုရာ၀ယ္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား သည္ဥာဏ္ရည္ထက္ျမတ္မႈတို႔ေၾကာင့္ အေကာင္းအဆိုးအၾကိဳးအေၾကာင္းမ်ားကို ေစ့စပ္စီေလ်ာ္စြာ ေတြးေတာတက္ မႈေၾကာင့္လည္းေကာင္း မိန္းမဥာဏ္ဟုေခၚဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႔ေသာသူမ်ားသည္ မေကာင္းေသာဥာဏ္နီဥာဏ္နက္ မ်ားကိုသံုးျဖင္းသည္ မိန္းမဥာဏ္ဟုေခၚဆိုတက္ၾကသည္။ လူတိုင္းသည္အေကာင္းႏွင့္အဆိုးတြန္တြဲေနမႈေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္လည္း ေကာင္းေသာေတြးေခၚမႈဥာဏ္ရည္မ်ားရွိသကဲ့သို႔ ဆိုးသည့္အရာမ်ားလည္းရွိႏိုင္သည္။
ရွမ္းရိုးလင္ကိုး ေရွးျမန္မာ့ထံုးတမ္းအစဥ္အလာအရ အမ်ိဳးသားမ်ားသည္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားထက္ ဘုန္းတန္ခိုး ျမင့္ျမတ္သည္ဟု ယံုၾကည္ခဲ့ၾကသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ အမ်ိဳးသားမ်ားကို အလြန္ပင္ရိုေသကိုင္းရိႈင္းၾကေပသည္။ သားကိုသခင္တေယာက္လိုဆက္ဆံျပီး လင္ကိုဘုရာတဆူကဲ့သို႔သေဘာထားတက္ၾကသည္။ ညအိပ္ယာ၀င္လွ်င္လည္း လင္ျဖစ္သူကို ရွိခိုးဦးခ်ေလ့ရွိသည္။ အထူးသျဖင့္ ေက်းလက္ေတာရြာမ်ားမွတိုင္းရင္းသူ ေလးမ်ားထဲတြင္ ဤယဥ္ေက်းမႈ မ်ားကိုေတြ႔ရွိရေပသည္။ ထို႔အတူရွမ္းတိုင္းရင္းသူမ်ားသည္ အလြန္ပင္ရိုးသားျဖဴစင္ၾကေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ရွမ္းတိုင္းရင္းသူမ်ား၏ရိုးသားမႈႏွင့္ ၎တို႔၏လင္သားမ်ားအေပၚ တာ၀န္သိတတ္မႈ လင္ေယာက်ာၤးျဖစ္သူကို ရိုေသကိုင္း ရိႈင္းမႈတို႔ေၾကာင့္ ရွမ္းမရိုးလွ်င္ လင္ကိုကိုးကြယ္သည္ ဟူသည့္စကားပံုတခုေပၚေပါက္လာခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ ယေန႔ Globalization ကမၻာၾကီးသည္ တေန႔ထက္တေန႔ က်ဥ္းေျမာင္းလာသည္ႏွင့္အညီ ႏိုင္ငံတခု၏ယဥ္ေက်းမႈတို႔သည္ တကမၻာလံုးသို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔လာလွ်က္ရွိေလရာ မည္သူသည္မည္သည့္ႏိုင္ငံမွလာသည္ကို IDမ်ားမွမစစ္ေဆးလွ်င္ သိရွိႏိုင္ရန္ အလြန္ပင္ ခက္ခဲလွသည့ေခတ္ကိုေရာက္ရွိလာေပသည္္။ ထို႔အတူအမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈတို႔သည္လည္း တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာျပီး အခ်ိဳ႕တြင္မူ မေကာင္းေသာအက်င့္စရိုက္မ်ားပါ ကူးဆက္လာမႈတို႔ေၾကာင့္ ရွမ္းမရိုးလွ်င္ လင္ကိုကိုယ္ကြယ္သည္ ဆိုသည့္စကားပံုအစား  ရွမ္းရိုးလင္ကိုး ဆိုသည့္လြဲမွာသည့္ စကားပံုမ်ားျဖင့္အပုတ္ခ်ေျပာဆို လာၾကေပသည္။
သမီးတစ္ေကာင္ႏြားတစ္ေထာင္ သမီးတစ္ေယာက္သည္ ႏြားတစ္ေထာင္ကဲ့သို႔ ထိန္းရခက္သည္ကို မဆိုထားေပ။ ႏြားအေကာင္တစ္ေထာင္ထက္ တန္ဖိုးပိုရွိေၾကာင္းကို ေထာက္ျပျခင္းျဖစ္သည္။ မည္သည့္မိန္းကေလး၊ အမိ်ဳးသမီးမွ မိမိကိုယ္ကို ပ်က္ဆီးမည့္လမ္းေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ေစလိုၾကမည္မဟုတ္ေပ။
အမွန္စင္စစ္အားျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ႏိုင္ငံကိုအုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ေနေသာသူမ်ားကိုလည္းေကာင္း ေထာင္တြင္း အက်ဥ္းက်ေနေသာ လူဆိုးငေပမ်ားကိုလည္းေကာင္း ဘာသာအသီးသီးမွယံုၾကည္ကိုးကြယ္လွ်က္ရွိေသာ ဘုန္းၾကီးမ်ားကို လည္းေကာင္း မိမိ၏အသက္မ်ားကို ပဏာနမထားဘဲ ေလာကတြင္းသို႔ ေဆာင္ခ်ည္းေပးေသာ မိခင္ေကာင္းမ်ားပင္ ျဖစ္ေပ သည္ ကိုႏွလံုးသြင္းထားရန္လိုအပ္ေပသည္။

No comments:

Post a Comment